Dr. Serfőző Mónika pszichológus, pedagógus

dr. Serfőző Mónika

pedagógiai szakpszichológus, pedagógus

Dr. Serfőző Mónika pszichológus, pedagógus vagyok. Pedagógiai szakpszichológusként szakterületem az iskolák világa, az iskolás gyerekek és családjaik, pedagógusaik támogatása. Tapasztalom, hogy milyen hosszú távon meghatározóak tudnak lenni az iskolai élmények az ember életében az önértékelés szempontjából, a tanuláshoz való attitűd alakulásában és a társas-érzelmi készségek fejlődésében.

Erősségekre építő, együttműködő kommunikációt hangsúlyozó és megoldást kereső szemléletemmel elsősorban a következő területeken tudok segíteni: iskolakezdés, intézményválasztás, tagozat vagy iskolaváltás nehézségei, középiskolai továbbtanulás, iskolai közösségek építése, a tanulás támogatása.

Curriculum Vitae

1997-ben végeztem az Eötvös Loránd Tudományegyetemen pszichológusként és pszichológia szakos tanárként, fő érdeklődési területem az iskolapszichológia, valamint a pálya- és szervezeti tanácsadás volt. Doktori kutatásom az iskolák szervezeti működésével, szervezeti kultúrájával foglalkozott, azt vizsgáltam, hogy milyen mélyebb érték- és normarendszerbe ágyazódik a pedagógiai munka.

Ezzel párhuzamosan kezdtem el oktatóként dolgozni a pedagógusképzésben. Azóta is meghatározó munkám a tanítók, óvodapedagógusok és kisgyermeknevelők képzése, továbbképzése. Kurzusaim a leendő és gyakorló pedagógusok pszichológiai tudását, gondolkodásmódját erősítik. Olyan kutatási-fejlesztési projektekben dolgoztam, amelyek az intézmények szervezeti működését, minőségét, a pedagógusok szakmai fejlődését helyezték fókuszba.

Az utóbbi években szakmai érdeklődésem fókuszába a pszichés jóllétet fókuszba helyező, pozitív pszichológiai szemlélet, a szociális és érzelmi nevelés és ezek gyakorlati módszerei kerültek. Munkám során is hangsúlyos a fejlődési szemlélet, a családok és pedagógusok együttműködésére és kommunikációjára építés, a mentális egészség támogatása.

Főbb munkahelyek

ELTE Tanító- és Óvóképző Kar – egyetemi docens, oktatás kutatás, tanszékvezető

Legfontosabb publikációk

Serfőző Mónika (2017). Az iskola mint szervezet. In: N. Kollár Katalin és Szabó Éva (szerk.) Pedagógusok Pszichológiai Kézikönyve 3. Budapest: Osiris Kiadó, 455-487.

Hunyady Györgyné , M Nádasi Mária , Serfőző Mónika (2006): „Fekete pedagógia”: Értékelés az iskolában. Budapest: Argumentum Kiadó.

Privacy Preferences

When you visit our website, it may store information through your browser from specific services, usually in the form of cookies. Here you can change your Privacy preferences. It is worth noting that blocking some types of cookies may impact your experience on our website and the services we are able to offer.

A weblapon cookiekat hasznáunk annak érdekében, hogy számodra a legjobb böngészési élményt nyújtsa. A használatával hozzájárulását adja, hogy elfogadja a cookie-kat.